• Interprofessional Participation and Reflection in a Digital Network 

      Nilsen, Ragnhild; Nilsen, Line Lundvoll (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013)
      Interdisciplinary professional education (IPE) contributes to the formation of effective collaboration in the field of practice. Education needs to be organised so that health science students can learn with, from, and about each other. This article explores how web-based collaboration contributes to this, by describing how it promotes reflection and professional understanding among health science ...
    • Læring og utvikling av kunnskap i medisinske samtaler : Bruk av videokonferanse mellom allmennleger og spesialister 

      Nilsen, Line Lundvoll (Doctoral thesis; Doktorgradsavhandling, 2011-02-18)
      Avhandlingen utforsker hvordan bruk av videokonferanse som teknologisk verktøy muliggjør læring og utvikling av kunnskap, når allmennleger og spesialister utveksler informasjon og kunnskap om pasienter. Læringsforståelsen bygger på det sosiokulturelle perspektivet, med fokus på sosial interaksjon, og kulturhistorisk aktivitetsteori, med fokus på objektorientert aktivitet. I avhandlingen vektlegges ...